Presentere bloggen din her på siden?

Hei, hvis du er norsk, bor i utlandet og skriver blogg så vil jeg gjerne høre fra deg!

Skriv noen ord om bloggen din - kort eller langt, det velger du selv - legg gjerne ved et bilde og send på mail til italiatips@gmail.com og så publiseres det her på bloggen. Enklere kan det ikke bli.

Bli med i gjengen, da vel!


torsdag 13. september 2012

Vivaecuador

 
 
 
Jeg heter Espen og nå er det et år siden jeg jeg solgte leiligheten, sa opp jobben og flyttet for å begynne et nytt liv i Ecuador. Med nystiftet familie, en liten smykkebutikk og litt jobbing på nettet går dagene unna.
 
Bloggen nettstedet Vivaecuador.no startet jeg litt før jeg reiste. Målsettingen med denne er å være en veileder for turister, men også å formidle  andre sider ved landet og hvordan det er å bo der. For min egen del er det også motivasjon til å sette meg inn i landets forhold, lese aviser og annen litteratur. For øyeblikket skriver jeg om ecuadoriansk politikk og valgkampen mot presidentvalget 2013. Men jeg forteller også om sykkelleie, restaurantbesøk, høydesyke, film eller litteratur når det faller seg slik.
 
Det jeg liker best er når folk tar kontakt med meg etter å ha lest bloggen for å få tips eller råd i forbindelse med en reise. Det er også koselig hvis de har tid til å slå av et besøk. Og det er gøy når lille Ecuador en sjelden gang kommer i verdens søkelys og det vises på besøkstallene mine. Som da Julian Assange tok tilflukt i landets londonambassade og søkte politisk asyl. 
 
Jeg har også en annen blogg, ecuador.priv.no . Det er her jeg avreagerer når jeg har for mye ustrukterert hjerneavfall.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar