Presentere bloggen din her på siden?

Hei, hvis du er norsk, bor i utlandet og skriver blogg så vil jeg gjerne høre fra deg!

Skriv noen ord om bloggen din - kort eller langt, det velger du selv - legg gjerne ved et bilde og send på mail til italiatips@gmail.com og så publiseres det her på bloggen. Enklere kan det ikke bli.

Bli med i gjengen, da vel!


søndag 22. januar 2012

Susanne i Tyrkia


Jeg heter Susanne er 19 år og bor i Alanya, Tyrkia. Jeg bor i foreldrene mine sin leilighet sammen med min tyrkiske forlovede, Talip.

Jeg har også diagnosen ME og hverdagen min er sterkt preget av det. Dette er også en del av det jeg skriver om på bloggen min, i tillegg til livet i Tyrkia.

Å  tilbringe dagene i herlige Alanya sammen med Talip har gitt hverdagen en ny gnist og klimaet er gunstig for min helse så det er ikke mye å klage på. Livet jeg har startet her nede har gitt meg mye erfaring om landet og kulturen og jeg har fått gode venner her.
Jeg må også reise opp til Norge enkelte ganger også, ettersom jeg har legetimer og behandling fra lege og nevrolog også. Dessuten så er det familie og venner som jeg vil se igjen med jevne mellomrom også. Heldigvis kommer noen av dem ned for å besøke meg også. Men jeg prøver å tilbringe så mye jeg kan av tiden min i Alanya for det er der jeg er mest frisk.

Selv om jeg ikke kan gjøre alt jeg skulle ønske er jeg lykkelig slik jeg har det nå. Livet kommer med både små og store utfordringer hele tiden, så uansett hvor vanskelig det måtte være til tider så hjelper det å tenke på mottoet jeg kom på: Vær deg selv, følg dine drømmer, lev i nuet. 

Og det er akkurat det jeg gjør!

Klikk her for å komme til Susanne sin blogg







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar