Presentere bloggen din her på siden?

Hei, hvis du er norsk, bor i utlandet og skriver blogg så vil jeg gjerne høre fra deg!

Skriv noen ord om bloggen din - kort eller langt, det velger du selv - legg gjerne ved et bilde og send på mail til italiatips@gmail.com og så publiseres det her på bloggen. Enklere kan det ikke bli.

Bli med i gjengen, da vel!


mandag 9. januar 2012

Liv Bianca i Budapest, Ungarn



Jeg er en 22 år gammel jente, som skriver om livet mitt som medisinstudent, og det som opptar meg i hverdagen i Ungarns hovedstad Budapest. Jeg  er opprinnelig fra Bergen, så overraskelsen er like stor hver gang jeg må tørke støv av gummistøvlene før de skal brukes. I Bergen bor jeg jo nesten i gummistøvler. 
 
Etter å ha bodd i Budapest i 2 år, begynner jeg å bli vant til livet i storbyen. Språket regnes som å være svært vanskelig å lære, men nå er jeg fast på bestemt på å lære meg ungarsk. 4 skoletimer i uken er langt i fra nok. Vi skal ut i praksis på sykehusene, og da hadde det vært veldig dumt å ikke kunne kommunisere med pasientene!  
 
Akkurat nå bor jeg på Buda-siden av byen, i et hus sammen med 6 andre studenter. Jeg adopterte nylig en liten hund, Silouane, som ble reddet av den frivillige organisasjonen budadogs. Tilværelsen som medisinstudent er tøff, stressende, krevende, spennende og fantastisk. Etter å først ha gått et halvt år på forkurs, kom jeg inn på universitetet i Budapest hvor jeg nå går mitt andre år. Det er lange dager både på skole og med lesing. Innimellom skulle jeg ønske at jeg drømte om en mindre krevende utdanning, men jeg er sikker på at det er verdt det.

mvh Liv Bianca :)




Klikk her for å komme direkte til bloggen hennes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar