Presentere bloggen din her på siden?

Hei, hvis du er norsk, bor i utlandet og skriver blogg så vil jeg gjerne høre fra deg!

Skriv noen ord om bloggen din - kort eller langt, det velger du selv - legg gjerne ved et bilde og send på mail til italiatips@gmail.com og så publiseres det her på bloggen. Enklere kan det ikke bli.

Bli med i gjengen, da vel!


torsdag 29. september 2011

Ungaretti på norsk - en diktblogg


Denne bloggen er en av de mange som skrives av A Foreigner in Italy. Det er en diktblogg; dvs. en blogg hvor jeg oversetter dikt av den italienske dikteren Giuseppe Ungaretti til norsk. Grunnen til at jeg gjør dette er todelt. Først og fremst fordi jeg liker diktene hans og de er lite kjent i Norge siden veldig få av dem er oversatt til norsk tidligere. Deretter fordi det er bra trening for meg å oversette fra italiensk til norsk. (Selv om diktene er korte så kan de by på overraskende mange språklige utfordringer).

Klikk på linken for å komme til Ungaretti på norsk - en diktblogg.

For å lese om de andre bloggene mine kan du klikke her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar