Presentere bloggen din her på siden?

Hei, hvis du er norsk, bor i utlandet og skriver blogg så vil jeg gjerne høre fra deg!

Skriv noen ord om bloggen din - kort eller langt, det velger du selv - legg gjerne ved et bilde og send på mail til italiatips@gmail.com og så publiseres det her på bloggen. Enklere kan det ikke bli.

Bli med i gjengen, da vel!


søndag 1. september 2013

Bonjour fra Frankrike

Bonjour :-)


 Jeg heter Hege, vokst opp på en liten gård på østlandet,
tilfeldighetene ville det slik at jeg  flyttet til Syd Frankrike i 2000.

Helt syd i Frankrike, langt fra mas og turister i Provence.
Nærmere bestemt i Aude, Languedoc,
ikke langt fra middelalderbyen Carcassonne.

 Her bor jeg fortsatt med mine tre tenåringer fra 13-snart 17 år,
de har vokst opp og gått på skole her i Frankrike,
vi bor på landet med  små og store husdyr, samt kjøkkenhage osv.


Jeg har stått på kjøkkenet fra jeg kunne stå på beina,
 som dere da kan gjette skriver jeg en blogg om mat...
(vel utifra bilde var det lett å gjette hester, 
men av en aller annen grunn så samler jeg ikke på bilder av meg selv,
 og siden det er jeg som holder i kamera på køkkenet...)

Siden mat er ett stort spekter av temaer og jeg er opptatt av de alle,
er det en blogg om alt fra tradisjonell Norsk mat, selvfølgelig Franske retter,
men også kjøkkenhagen min inkludert kaniner og høner...
...og ikke minst spiselige ville planter og i den senere tid litt om medesinsk bruk av planter.
Det aller meste er hjemmelaget fra bunnen av, men mye er rask mat...
Er også opptatt av å spise sunt og riktig,
 det er derfor også mange glutenfrie, sukkerfrie oppskrifter m.m.

Vi lever såkalt minimalistisk, men vi lever godt :-)

Navnet på bloggen ble laget utifra tre must: Godt, Sunt og Billig.






Kort sagt, er du interessert i mat, ta en kikk på bloggen min ;-)

Vil du vite mer om meg er profilen min HER

Jeg er akkurat som de fleste andre bloggere og elsker å få kommentarer på bloggen,
en ellers kjedelig og deprimert dag blir snudd til glede når det dukker opp en mail i mailboksen om at det er en ny kommentar ;-)
For ikke å snakke om at noen melder seg på som følger, har lyst til å linke, liker og kommenterer på facebook... you name it...
Derfor hvis du har en blogg og har lyst til å bytte link med meg, ikke nøl med å si ifra...
Legger du igjen en kommentar, legg på en link til din egen blogg ;-) Jeg svarer selvfølgelig og kikker på din blogg og legger igjen ett spor...
Liker du meg på facebook skal jeg like tilbake, 
er litt trøtt av alle som tigger etter liker men aldri liker tilbake ;-)

Du finner bloggen min på denne adressen:

Hvis jeg skal trekke frem noen av de mest populære innleggene mine må det bli disse:

Vi er midt i saftkoking og gelelaging, dette finner du de beste ;-) oppskriftene på på bloggen, men også hvordan du kan bruke restene: http://godtsuntogbillig.blogspot.fr/2013/08/dessert-solbr-rester.html




Frister det med en Sjokoladefondant ? Typisk fransk dessert, her uten gluten og nesten helt sukkerfri:


Det mest leste blogginnlegget mitt (uten hjelp fra vg eller annet media) er dette om å kverne kjøttdeig:


...skulle gjerne nevnt flere men dere får heller ta en kikk :-)

Bienvenue sur mon blogg ;-)


Klikk her for å komme direkte til bloggen

Oppdatering: Bloggen har skiftet navn til Godt og Sunt, men du finner den på samme adressen som før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar