Presentere bloggen din her på siden?

Hei, hvis du er norsk, bor i utlandet og skriver blogg så vil jeg gjerne høre fra deg!

Skriv noen ord om bloggen din - kort eller langt, det velger du selv - legg gjerne ved et bilde og send på mail til italiatips@gmail.com og så publiseres det her på bloggen. Enklere kan det ikke bli.

Bli med i gjengen, da vel!


tirsdag 22. november 2011

Mitt år på Chios



I mange, mange år bar jeg på en drøm om å leve og bo i et annet land. Lære om kulturen og språket, og delta i hverdagslivet. Av forskjellige grunner tok det mange år, før jeg kunne realisere drømmen som nå er en realitet.
Jeg kom til Chios som vanlig ferierende, og falt pladask for øya og vennligheten hos befolkningen. Chios er Hellas femte største øy, og ligger i det østre Egeerhavet - mellom Lesvos og Samos - og en kort båttur fra tyrkiske Cesme(vest for Izmir). I motsetning til mange andre greske øyer, er det få turister på Chios. 
Jeg blogger om hverdagslivet, mennesker og utfordringer jeg møter på min vei. Skriver med en humoristisk penn.
Planen min var i første omgang å bli 1 år på Chios, men allerede nå etter et par måneder, har jeg planlagt å bli her i 3 år. Så godt trives jeg.
Nyt lesingen, og bli med meg på reisen.
 Marit (Askeline)

Klikk på linken for å komme til Mitt år på Chios

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar